czwartek, 29 października 2009

Podpatrywanie natury

Podróż do amazońskiej dżungli pewnie jeszcze długo, jeśli nie na zawsze, pozostanie tylko moim marzeniem. Jednak podczas swoich wypraw do Brazylii kilkakrotnie udało mi się podpatrzeć egzotyczną dla mnie naturę: gekona na garażowej ścianie, zieloną papugę pałaszującą z apetytem owoce, tukana w locie.

Wciąż jednak pozostawał mi niedosyt, dlatego w ubiegłą niedzielę wybrałam się do paulistańskiego Zoo, aby poznać te gatunki zwierząt, o których do tej pory jedynie czytałam i które widziałam na zdjęciach. I choć niejednemu ogród zoologiczny kojarzy się z niewolą i cierpieniem zwierzyny w klatkach, to Zoo w São Paulo jest dobrym przykładem na to, jak sztuczne uczynić naturalnym. Zlokalizowane na 824.529 m² oryginalnego lasu atlantyckiego, niejednokrotnie odtwarza naturalne warunki życia poszczególnych gatunków.

Nic dziwnego więc, że miejsce to cieszy się ogromną popularnością spacerowiczów i zawsze wypełnione jest tłumem odwiedzających. Dość powiedzieć, że na terenie parku mieszczą się dwa ogromne bary szybkiej obsługi, a ich klienci rozsiadają się nie tylko w przyrestauracyjnych ogródkach, ale także na wszelkich dostępnych ławkach i murkach.

A oto jakie gatunki ssaków, ptaków i gadów udało mi się uchwycić aparatem:


Czepiak czarny


Kajman żakare


Jaguar


Tukan wielki


Marmozeta lwia


Ararauna

GALERIA FOTOGRAFII

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz